Ebben a bejegyzésben bemutatjuk, hogyan lehet az Ön vállalkozásának profi, kiszervezett környezetvédelmi termékdíj ügyvitel szolgáltatása 10.000 Ft + Áfa/hó helyett akár ingyen is.
Ez a blogunk azoknak szól, akiknek vállalkozása EU-ból vagy EU-n kívülről importál.
Környezetvédelmi termékdíj… Köszönjük, nem kérjük! 🙂
Jól ismerem azt a vállalkozás-vezetői pillantást, amit egy újabb* adónem és a vele járó plusz adminisztráció bejelentése vált ki és varázsol a Főnök arcára.
* Egyáltalán nem új, bár az a tapasztalatunk, hogy kevesen ismerik. A környezetvédelmi termékdíj kötelezettség 1995-ben bevezetett, azóta sok változáson átment adónem. Az aktuális érvényben lévő jogszabály itt olvasható: https://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99500053.TV
Amikor ezt a vállalkozás könyvelője, általában ő szokta a KKV-knál az ilyen típusú „jó híreket” bejelenti: a Főnök arckifejezésben benne van a „hagyjatok végre dolgozni, úristen mennyibe fog kerülni, ki fogja még ezt is elvégezni, így is kevesen vagyunk, már megint valami új kötelezőt megtanulni, és biztos, hogy mi érintettek vagyunk?” így együtt.
Még mindig sok vállalkozás a „nem tudunk róla, akkor nincs” döntést választja, néhányan valóban nem tudnak róla, még többen nem értik, hogy miért pont ők? és felháborodnak, halogatnak, majd az első ellenőrzésig, bírságig, nem történik semmi.
A 100%-os bírság, mely környezetvédelmi termékdíj adminisztrációjának hiánya, a bevallási és megfizetési kötelezettség elmulasztásáért bonuszként jár, remélhetőleg eléggé elrettentő, főleg, hogyha megtudják, hogy az adminisztráció „megúszható”, vagyis könnyűszerrel kiszervezhető. Ebben nincs semmi szenzáció, van ilyen szolgáltatás, elvégzik Önök helyett, megfizetik a díját, éves szinten egy KKV-nál ~ nettó 150-250.000 Ft, minek erről itt beszélni, inkább ne is emlegessük a Főnöknek, csak ideges lesz tőle.
Különben is majd a könyvelő elintézi, az a dolga! mondattal sokan le is zárják a kérdést. Igen, ez is lehetséges, de egy a témakörben készült felmérés szerint 10-ből 8 könyvelő nem vállalja a környezetvédelmi termékdíj ügyvitelt, annak bonyolultsága, komplexitása, anyag-áruismeret hiánya és a vállalkozástól érkező információ hiány miatt. Sok helyen nem is beszélnek róla a könyveléssel, hogy egyáltalán érintettek-e, a könyvelő azt hiszi, hogy nem, a vállalkozás nem tud az adónem létezéséről, szép kis kalamajka szokott kikerekedni, amikor baj van, ki kinek miért nem szólt, ki mit hitt vagy tudott erről. Ha
Ön is szeretne végre nyugodtan a vállalkozása komoly dolgaival foglalkozni, nem vesződni, aggódni a különféle adminisztratív ügyek miatt,
nézzük át 2 percben, hogy ki kötelezett, ki nem, és ha igen, akkor hogyan tudunk segíteni. Ha már nem is szeretne tovább olvasni, térjünk rögtön a konzultációra:
[]
1
Step 1
De hogyan segítünk ebben, miért adjuk ezt a szolgáltatást ezért a jelképes összegért, vagy tesszük lehetővé a vásárlásokba történő beszámítást?
Mi is azt szeretnénk, hogy Önök egyre jobban fejlődjenek! Hogyha többet termelnek és adnak el, akkor több csomagolóanyagra, eszközre, újabb gépekre lesz szükségük, és reméljük, hogy ezeket tőlünk vásárolják meg. Ezért igyekszünk egyre nagyobb terhet levenni vállaikról, így lesz idejük és energiájuk a termékfejlesztésekkel, eladásokkal foglalkozni.
Önök ebben nagyon jók, mi elvégezzük azt, amiben mi vagyunk jók- jelen esetben a környezetvédelmi termékdíj szolgáltatást… de ha az egyre növekvő hulladék mennyiséggel is gondjuk van, és pénzkidobás helyett jól jönne egy kis plusz bevétel a hulladékból, akkor olvassák el ezt itt: https://zebrapack.hu/szemetbol-csomagoloanyag/
Van a kicsomagoláshoz kapcsolódó két olyan szolgáltatásunk, ami egyedülálló módon a csomagolóanyag vásárlásaikba is beszámítható, így párszáz forintért tulajdonképpen rengeteg időt adunk vállalkozásának, amikor nyugodtan saját businessével foglalkozhat, nem kell ködös területeken bóklásznia, utálatos adminisztrációval vesződnie kollégáival.
Hogyan működik ez a szolgáltatás?
Röviden a háttérről, majd érkezik a konkrét segítség. Mert megszokhatták, hogy mi nem tanácsokat adunk, nemcsak beszélünk róla, hogy mit hogyan kellene, hanem végrehajtunk.
Vannak a „nem szeretem” feladatok. Utáljuk ezeket, de nincs varázspálcánk eltüntetni őket, viszont, ha jól kialakítjuk a folyamatokat, automatizáljuk, amit csak lehet, kiszervezzük, amihez nem annyira értünk, máris megszabadultunk tőlük. Rázzuk le magunkról ezeket a terhetek, különben rengeteg időt rabolnak, gátat szabnak a növekedésünknek.
Azt észrevették, hogy azok a dolgok, amiket utálunk, és nem oldunk meg, alakítunk ki „normálisan”, azok folyton előjönnek és újra meg újra bosszúságot okoznak? Mint egy „nem szeretem étel”, melyet eltolunk, nem kérjük, de újra meg újra feltálalják, mindaddig, míg meg el nem fogyasztjuk. Ha pedig átértékeljük, és átkerül a „szükséges rossz, de fontos, mert ez is része a vállalkozásunk fejlődésének” kategóriájába, akkor megszűnnek ezek a problémák? Nem állítom, hogy megszeretjük, de még erre is rá tudom beszélni az ellenkezőket. J
Itt van ez a környezetvédelmi termékdíj adónem, amit a megkérdezettek 65%-a felesleges adminisztrációnak és csak egy újabb fizetendő tehernek tart.
Azok, akik velünk tartanak, elkötelezett egészség- és környezetvédők, gyermekeink jövőjét építő és óvó vállalkozók, nagyon gyorsan elfogadják és még hasznosnak is tartják ezt az adót, amikor röviden megbeszéljük ennek értelmét és jelentőségét.
Nézzük:
Miért? Miért mi? és Hogyan „szabadulhatnak” meg a plusz adminisztrációtól?
Miért van szükség a környezetvédelmi termékdíjra? Az egyre növekvő környezetterhelést valamilyen úton-módon kezelni kell, ezt mindenki belátja. Azt is tudjuk, hogy a hulladékok kezelése igen költséges és bonyolult folyamat. Az államnak kell ezt a felelősséget felvállalnia és az egyre növekvő hulladék mennyiséggel megküzdenie, mégpedig a környezetünk megóvása és egészségünk védelmében. Ehhez pedig anyagi forrásra van szükség. Ki fizessen ezért? Úgy igazságos, ha az fizet, és olyan mértékben, mint ahogyan ezeknek okozásához hozzájárul. Amikor 1995-ben ez a törvény megszületett, még a jogalkotóknak sem volt fogalma arról, hogy milyen rohamosan fog növekedni a globális fogyasztás, és vele együtt a környezeti terhelés. Nagyon sokat változott és fejlődött a háttér rendszer, amelynek keretei között a hulladékok okozta terhelés kezelése zajlik, és ennek fejlődését is ezekből az anyagi keretekből finanszírozzák. Fogadjuk el: ha miattunk keletkezik „szemét”, fizetnünk kell annak, aki azt kezeli.
Miért mi? Kötelezettek-e környezetvédelmi termékdíj adónemre vagy sem? Hogyha vállalkozása tevékenysége során EU-ból vagy EU-n kívüli országokból importál, akkor igen. Miért? mert úgy szól a rendelet, hogy az első forgalomba hozónak kell fizetnie. Mi számít első forgalomba hozatalnak? Valamit megveszek Magyarországon kívül, és itt változatlan formában eladom, vagy beépítem, vagy gyártok belőle valamit. Minden termék után fizetni kell? Nem, jellemzően a környezeti terhelést okozó termékek után kell fizetni: elektronikai termékek, gumiabroncs, akkumulátor, csomagolószer, kőolaj származékok, reklámhordozó papír, tisztítószerek, műanyagipari termékek, irodai papír… egészen pontosan egyeztetni kell az import termék vámtarifaszámát a törvény mellékletében található listában lévőkkel, és ha benne van, akkor igen. (www.nav.gov.hu oldalon, 2017. évi 48. számú információs füzet)
Ilyenkor szokott sok vállalkozásvezető megkönnyebbülten felsóhajtani: mi nem vásárolunk külföldön ilyesmit, szóval le is zárhatjuk a témát! Majdnem: hogyha a vásárolt áru, alapanyag csomagolás-mentesen érkezik hozzánk. Játszunk egy kicsit: ki tud felsorolni 5 olyan terméket, anyagot, árut, amely nem becsomagolva érkezik. Öööö, nem nagyon van ilyen. Elmondhatjuk, hogy csomagolás tekintetében a vállalkozások 93%-a érintett! A termékdíj alapja a tömege, kilogrammban kifejezve. Ok, kötelezettek vagyunk, ok, kezdjük el az ügyvitelt, hogyan is, ki is fogja végezni? Mi szívesen!
Hogyan „szabadulhatnak” meg a plusz adminisztrációtól?
Környezetvédelmi termékdíj szolgáltatást nyújtunk, melynek akár 90%-a is beszámítható a csomagolóanyag vásárlásaikba. Negyedéves kötelezettség lévén negyedéves díjaink vannak. Az éves előfizetést választók az ügyviteli díj 90%-át is beszámíthatják a vásárlásaik során. Hogyan zajlik a közös munka? Igénybe lehet-e venni akkor is, hogyha a vállalkozás messze van az ügyintézés helyétől? Igen, elektronikusan minden megoldható!
Egy ingyenes konzultáció során felmérjük, hogy az Ön vállalkozása érintett-e, milyen anyagtípusokban. Készítünk egy egyedi útmutatást arra vonatkozóan, hogy mit kell tenniük, milyen adatokat várunk Önöktől szerződéskötéskor, és a munka során. Teljes körű titoktartási kötelezettséget vállalunk! A gyakorlatban a havi összes beérkezett import (EU és nem EU) számla alapján kérjük az adatokat az általunk átadott nyilvántartásba feltölteni, elküldeni (hogyha ezzel sem akarnak bajlódni, akkor a hozzávalókat: számla másolatok (érték információk nem szükségesek, kérjük, olyan másolatokat küldjenek, melyen az árak nem látszódnak, így teljes mértékben nyugodtak lehetnek a legféltettebb üzleti titkaik őrzése felől) termék megnevezés, VTSZ szám, tömeg, csomagolás típusai, tömegek típusonként, papíralapú reklámhordozó érkezett-e vagy sem? (sokszor a prospektusok nem szerepelnek a számlákon, mert a gyártó nem számol fel érte költséget, de ezt is be kell vallani, megfizetni a díjat utána).
Várjuk jelentkezését ingyenes konzultációnkra!
[]
1
Step 1