Kérjük, meséljenek róla….
Amikor vállalkozások csomagolással kapcsolatos megkereséssel fordulnak hozzánk, néha meglepődnek, azon, hogy kérdezgetünk…
A termékről, a problémáról, sok kis jelentéktelennek tűnő dolgot. Mindezt azért, mert mindig olyan megoldásra törekszünk, ami a biztonságtól az esztétikumig, a költségek minimalizálásának figyelembe vételével valósul meg. Higgyék el, ez az egyik legjobban megtérülő idő befektetés. Szánja rá azt a kis időd, beszéljünk arról, hogy
mihez és miért keres csomagolást, mik a jó és rossz tapasztalatok, milyen csomagolással kapcsolatos probléma áll fenn, ami kiveri Önnél a biztosítékot, és a legfontosabb, „mit csinál” a termék.
Miért fontos ez?
Mondhatnánk ez a mániánk, hogy kutatjuk, mikor mit csinál a termék, ki látja éppen, hogyan látja, honnan látja, a célközönségének része-e vagy sem, ha igen, jól látja-e amit lát, megjegyezhető a logó, a színek. Mert a csomagolás elad, mindig és minden pillanatban. Nem csak akkor, amikor a polcon van, és az a kérdés, hogy a zöldet vagy a sárgát veszik-e le… Azt is alaposan analizáljuk, hogy a meglévő csomagolás használati gyakorlatukban vannak-e olyan csomagolás elemek, melyek feleslegesek, mert növelik a költségeket, drágább miatta a szállítási költség, kevesebb a hely a raktárakban. Van-e korszerűbb, zöldebb, környezetkímélőbb megoldás, mely az egyre igényesebb vásárlók körében növeli termékeladásaikat.
A leggyakrabban első válaszként ezt érkezik:
„legyen jól becsomagolva, abból baj nem lehet!”… ezt akár csomagolóanyag vásárlói szlogennek is kikiálthatnánk, de inkább anti-szlogennek, negatív példaként emlegetjük.
Hallotta már, vagy rosszabb, ha tapasztalta, hogy néhány termék a „jól be volt csomagolva” státusz ellenére sérült, összetört, nedvességet kapott, röviden: vesztett az értékéből, tönkrement, a nem megfelelő csomagolás miatt. Gondolhatnák, hogy nem gyakori az ilyen, velünk ez nem fordul elő, egyébként meg nem olyan vészes. Kiszámolta már, hogy mennyi az a nem olyan vészes?

Észrevette, hogy komplett specializálódott üzletágak alakultak a csomagolás sérült, szállítás-közben sérült termékek eladására. Miért? Mert gyakran előfordul a raktározás, szállítás közbeni sérülés, és mert a sérült termékeket is el kell adni… na de milyen áron? Nagyon nyomott áron, mert mindennek ára van, a sérülésnek is, az nagyon drága.
A sérülések, selejtek árát Önök fizetik meg, az Önök haszna csökken, Önök dolgoztak feleslegesen. Ez pont olyan, mint amikor gondosan elkészítünk 30 db sütit, majd 4 hibátlan darabot rögtön kidobunk a kukába.
Ennél csak az rosszabb, ha meg is magyarázzák! Hogy ez így rendben van, mert hát selejt, meg sérülés mindig van, ezt nem lehet elkerülni…. De el lehet, és csökkenteni a minimálisra, azt is lehet. Mi erre törekszünk mindig minden pillanatban: a csomagolásainknak köszönhetően Önök egyre több terméket adjanak el, kevesebb költség és minimális selejt mellett.
Aki tanult vállalkozás-gazdaságtant tudja, hogy a tankönyvekben külön fejezet foglalkozik a selejt fogalmával, és még számokat, százalékokat és példákat is felhoznak arra, hogyan kell kiszámolni, és, hogy a 10-15%-os selejt az „elfogadott” és ezzel számolni kell! Azt a fejezetet már akkor, azonnal kitéptem volna a könyvekből! Rajta, tegyük meg most!
Tépjük ki a lapokat, és írjunk egy új fejezetet!
A selejt és ennek kézzel fogható negatív, haszoncsökkentő szerepe helyett, az új fejezet címe:
Minimalizáljuk a selejtet, csökkentsük a jó öreg „belefér” , elfogadott 10%-os selejtet legalább a felére! Az pontosan 5%-os növekedést jelent! Mennyit kell melózni egy + 5%-os bevétel növekedésért! Mennyivel könnyebb csökkenteni a sérüléseket, a selejtet!
Akik eddig olvastak, most gondolhatják, hogy köszi, ennyi elég is volt, most jön a „mit vegyek drágán, és akkor úgysem éri meg” rész. Nem. Nem az jön! Hanem a megszokott „Többet ésszel, mint erővel!” közmondás helyett, …. a többet ésszel, mint ész nélkül gondolkodás, és hozzáállás.
Akik ezen megsértődnek, üljenek vissza nyugodtan számolgatni a selejt százalékokat, megmagyarázni és győzködni egymást, hogy ez így jól van, belefér!
Önöknél milyen terméksérülések, selejtek fordulnak elő? Beszéljünk róla! Ha kell, hozzuk a kanapét, hogy, mint a pszichológusnál „akarjon beszélni róla!”
Higgye el, a pénztárcája szempontjából a legfontosabb az a fél óra, amit azzal töltünk, hogy arról beszélgetünk, hogyan milyen körülmények között kerül a termék a vevőihez, a polcokra, a vásárlókhoz. Itt derül ki ugyanis, hol lehet és hol nem szabad a csomagoláson spórolni, hol kell és hol felesleges a reklámfelületre költeni, melyik csomagolás mit üzen, melyiknek mi a szerepe, melyik hogyan segíti vagy gátolja az eladásokat, hozza az eredményeket, vagy jön a lista a selejt és sérült termékekről, és egy szép kerek szám, ami alaposan csökkenti a bevétel számait.
Az Ön termékével ez ne forduljon elő! Nem kell így lennie!
A legfontosabb: konzultációnk ingyenes és kötelezettségmentes, lehet telefonos, online, vagy személyes. Várjuk jelentkezéseiket!
[]
1
Step 1