Amikor készül egy új termék, előbb-utóbb elhangzik ez a mondat:
Kellene valami jó kis csomagolás!
Mit tegyen egy kis- vagy középvállalkozás, hol és hogyan kezdjék el a csomagolást kitalálni, megtervezni, beszerezni? A nagy vállalatoknál ezzel a feladattal egy komplett részleg foglalkozik, ahol tervezik, sok esetben gyártják is a saját csomagolásaikat. A kis- és közepes vállalkozásoknál nem áll rendelkezésre ilyen csapat, megbízással elvégeztetni nagyon költséges, egyáltalán ki az, akihez fordulni lehet a témában? Mi alapján találják ki és rendeljék meg milyen csomagolóanyagokra, eszközökre van szükség?
Összeállítottunk egy 12 pontos csekklistát, mely abban segít, hogyan válasszanak csomagolást termékeiknek, mely szempontokra kell odafigyelni.
Készítettünk hozzá egy beszerzési segédletet, melyet itt lehet letölteni.
A csekklista és a beszerzési segédlet segítségével könnyedén haladhat lépésről-lépésre a csomagolásainak megtervezése, megrendelése során, és biztosan nem marad ki semmi. Az egyes pontokat néhány mondattal kiegészítettük, hogy magyarázzuk, mire miért kell odafigyelni. Bárhol elakad, jelezze nekünk, segítünk!
Hogyha egyik vagy másik téma külön felkeltette az érdeklődését, a bővebben részben tovább olvashat róla, de a blogunkban külön is megtalálhatók ezek a részek.
Szeretné felgyorsítani a csomagolás-tervezés/beszerzési folyamatot? Nem is akar ezzel az egésszel sokat foglalkozni? Írjon nekünk, szívesen segítünk!
Nézzük a 12 pontos csekklistát:
Ezekre a kérdésekre keressük a választ, írjuk össze együtt:
- Mi a termék, amelyet be kell csomagolni?
- Méretek, mennyiségek és variációk?
- Mik a termék tulajdonságai, amiket a csomagolással kapcsolatban figyelembe kell venni?
- Vannak-e biztonsági előírások a csomagolással kapcsolatban? Melyek azok?
- Egyedi csomagolásra van szükség?
- Egység vagy gyűjtő csomagolásra van szükség?
- Egység, térkitöltő és gyűjtő csomagolás is kell?
- Raktározás tárolás és szállítás: körülmények, valamint hogyan és kinek a költségén történik?
- Hol és hogyan értékesítik a termékeket?
- Ki a vásárlói célcsoport?
- Melyek a konkurens termékek?
- Mik környezetvédelmi szempontok?
- Mi a termék, amelyet be kell csomagolni?
Például: elektronikai cikk, alkatrész, élelmiszer, ital, kozmetikum, fogyasztási cikk, kézműves termékek, stb. Ezzel a kérdéssel a körülbelüli irányt határozzuk meg, tégelyre, flakonra, tasakra, karton dobozra, zsákra, egyébre lesz-e szükség?
- Méretek, mennyiségek és variációk?
Szükség van a termékek pontos méreteire, és a csomagolások darabszámaira. Javasoljuk, hogy főként kezdetben 10% plusz csomagolóanyaggal tervezzenek, mert kb. ilyen mértékben fordulnak elő a csomagolás során selejtek a kezdeti nehézségek miatt. Nálunk nem probléma a kisebb kiszerelésben történő beszerzés, nem szükséges rögtön ezres, tízezres nagyságrendeket vásárolniuk! Gondoljanak a termék variációira is: kisebb/nagyobb kiszerelés, téli/nyári variációk, különféle ízesítések, vagy pl. kozmetikumok esetén nappali, éjszakai készítmények, különböző bőrtípusoknak való verziók, stb.
- Mik a termék tulajdonságai, amiket a csomagolással kapcsolatban figyelembe kell venni?
Például folyékony, ragadós, aromazárhatóság szükséges, fényérzékeny a termék, speciális összetétele miatt reakcióba léphet a csomagolóanyag egyes komponenseivel, törékeny, nedvesség-érzékeny…
- Vannak-e speciális előírások a csomagolással kapcsolatban? Melyek azok?
Például élelmiszer-biztonsági előírások, termékengedélyezés, ezeknek számait hol és hogyan kell a csomagoláson feltüntetni, lejárati idő, lot-szám, vonalkód, barkód használat, termék összetétel feltüntetés. És, hogy ezek közül mi micsoda? segítünk ebben is eligazodni!
- Egyedi csomagolásra van szükség?
Az egyedi csomagolás különbözteti meg, és emelheti ki termékeiket a többi közül. Igen nagy jelentősége van minden apró kis részletének, mert a vásárló nagy valószínűséggel az egyedi csomagolásán keresztül fog először kapcsolatba lépni termékeikkel. Ebben a formában látja meg vásárlás közben, az egyedi csomagolás fogja felkelteni az érdeklődését (vagy nem), ezért úgy kell megalkotni, hogy fenn is tartsuk az érdeklődését és segítsük a vásárlás mellett dönteni, sőt egész egyszerűen ellenállhatatlanná kell tennünk, érezze azt, hogy erre szüksége van. Rengeteg szempontot kell figyelembe venni, amelyek közül a miből legyen, mekkora, milyen színű és a mennyiség kérdésekkel még a bevezetőig sem jutottunk el. Miért? Mi lehet még? Például a termék neve, a feliratok, a színválasztás… Ezek milyenek legyenek, és miért éppen olyanok? Amint a bevezetőben is említettük, a nagy vállalatoknál ezzel a feladattal egy komplett részleg foglalkozik, ahol megtervezik, sok esetben gyártják is a saját csomagolásaikat. A tervezési folyamatban egy komplett marketinges csapat vesz részt, akik a piackutatástól az aktuális trendekig, a kreativitástól a környezetvédelemig mindent beleadnak, hogy sikeres kampányt tehessenek le az asztalra. Sok ilyen amerikai filmet láttunk, amikor nagy reklámirodák dolgoznak egy-egy termék piacra dobásán, és nagyvállalatok hogyan tudnak ezekkel a lehetőségekkel élni. Mit tehet egy kisvállalkozás? Álmodozhat valami hasonlóról, ám valószínű, hogy nem tudja megfinanszírozni a külsős marketinges csapatot.
De van egy jó hírünk! Tőlünk, a Zebrapack Kft.-től rendelt egyedi csomagolás esetén, egyedülálló csomagolás és termék marketing-szolgáltatást adunk. Mivel ennek ára az egyedi csomagolások vásárlásakor az árába beszámítható, így akár ingyen is megszerezhetik ezt a szolgáltatást. Erről bővebben itt. Az egyedi csomagolás szempontjairól, jelentőségéről ebben a blog bejegyzésünkben írtunk részletesen….
- Egység és/vagy védő/gyűjtő, térkitöltő csomagolásra van szükség?
Mi a feladat? Csak a terméket magát vagy a becsomagolt termékeket is be kell még a raktározáshoz, szállításhoz is csomagolni? Szükség van-e térkitöltőkre, hogy maximálisan megvédjék a becsomagolt árukat? Önök készítenek térkitöltőt, vagy vásárolnak? Kell-e az árukat nagy dobozba tenni, ragasztószalaggal lezárni, a dobozokat raklapra, rekeszbe, ládába helyezni, körbefóliázni rögzíteni a rakományt, dézsma-biztossá tenni, egyedi számozással, plombával ellátni? Előfordulhat, hogy annyira a gyártásra és az egység csomagolásra koncentrálunk, hogy a gyűjtő, védő csomagolások beszerzését, átgondolását összecsapjuk, aztán jönnek a rossz hírek a szállítás, rakodás közbeni károkról. Nem kell így lennie! Átgondoltan, a körülményeket és a lehetőségeket figyelembe véve a legmegfelelőbb csomagolást választani. Közös munkánk során röviden bemutatjuk, ismertetjük a technikákat és lehetőségeket. Valóban, sokkal több energiát igényel az egység csomagolás kiválasztása, mert az adja el a terméket, de a gyűjtő csomagolások, a raktározáshoz, szállításhoz szükséges biztonságos csomagolás-elemek kiválasztására nagyon fontos odafigyelni. Ne stresszeljenek ezen, egy kávé mellett ~ 40 percet konzultálunk Önökkel, sorba vesszük az összes lehetőséget, hogy ne maradjon ki fontos csomagolás részlet, ami végzetes lehet, vagy sok selejtet eredményez. Megbeszéljük, hogy mi történik a termékkel a gyártást követően, hogyan tárolják a szállításig, hogyan kerül a polcokra majd a vásárlókhoz, akkor kapjuk meg a szükséges válaszokat a Milyen védő és gyűjtőcsomagolásra van szükség? kérdésre. Milyen típusú védő és gyűjtő csomagolások vannak? Karton dobozok, műanyag rekeszek, fa-ládák, fóliák (átlátszó (víztiszta) színes és fekete, nyújtható, zsugor-, légpárnás fólia, felületvédő fólia, korrozió- rozsdásodás gátló fólia) térkitöltő anyagok (habfólia, gyűrt papír, PS chips, légpárnás fólia, felfújható légpárna, habosított tasak) rakományrögzítéshez ragasztószalagok, pántszalagok, tapadószalagok (PE, PP zsinórok, madzagok, nyújtható, nagy teherbírású, szőtt pántolók, zsinórok) a termékek szállítása és rakodása közbeni elmozdulását megakadályozó anyagok (csúszásgátló papír, párnazsák, kartonplaszt). Mire figyeljünk még a gyűjtő csomagolások kiválasztásakor? Gondolták volna, hogy a gyűjtő csomagolás is „elad”? ….Bővebben itt.
- Egység, térkitöltő és gyűjtő csomagolás is kell?
Ismerős kép? Összeül a csapat, „rendeljük meg a csomagolásokat” vagy rosszabb, kiadják a feladatot az asszisztensnek. Aztán jönnek a kérdések. …. Milyen csomagoló anyagok, eszközök, gépek kellenek, milyenek vannak egyáltalán? Melyik micsoda, mire való, melyik jó nekünk, miért, milyet is válasszunk? És mekkora méretben, milyen mennyiségben?
Sok időt, energiát és pénzt spórolnak meg azok a vállalkozások, akik velünk közösen megbeszélik a csomagoláshoz kapcsolódó folyamataikat.
Nem igényel sok időt és ingyenes ez a lehetőség, próbálják ki. Telefonon egyeztessünk? Nem probléma, kérjük, jelezze és visszahívjuk. Személyes konzultáció legyen? Kérjen időpontot most. Miről fogunk beszélni? Végig vesszük a termék útját lépésről lépésre, a gyártásának befejezésétől a fogyasztóig való eljutásig. Min megy keresztül a termék, melyik fázisban milyen csomagolásra, védelemre, marketingre van szükség, az elkészülést követő becsomagolástól a vásárló által történő kicsomagolásig. Így biztosan nem marad ki semmi, gyors és gördülékeny lesz a kiszolgálás és a csomagolás.
Az eredmény: A termékeik épségben, biztonságban, költség optimalizálva jutnak el a célba: a fővállalkozókhoz, ha Önök beszállítók, a nagykerekbe, a kereskedőkhöz, a fogyasztókhoz, ha fogyasztási cikkeket gyártanak. A 3-5 különböző beszállítóval történő egyeztetés, a komplexitás hiánya, egy-egy részlet kimaradhat, szállítás, rakodás tényezőinek és a termék életperiódus sajátosságainak figyelmen kívül hagyása sok kellemetlen meglepetést okoz. Milyen előnyei vannak az egy partnerrel való közös munkának? Sok idő, költség és probléma megtakarítása… Ez ingyen jár Önnek, próbálja ki, vegye igénybe kényelmi szolgáltatásunkat, írjon nekünk, kérjen visszahívást.
- Raktározás tárolás és szállítás: körülmények és hogyan/kinek a költségén történik?
Kezdetben, a kis vállalkozásoknál a saját áruk kiszállítása gyakori. Itt túl sok mindenre figyelni nem kell, mert nálunk jobban senki sem vigyáz a portékára. Az eladásra kell koncentrálni, ha mi magunk értékesítjük a termékeket, ezért nem is szükséges túl sokat költenünk a csomagolásra. Mi tudunk legjobban figyelni, hogy ne sérüljön a termék, rakodás és szállítás közben. Ne dobjuk el a kiürült gyűjtő csomagolást, hiszen újra használhatjuk! A legkisebbeknél a szempontok: mibe kerüljön a termék, hogy megőrizze tulajdonságait és biztonságát, minél több, de biztonságosan elférjen a szállítóeszközbe. A termék egységcsomagolása szemrevaló legyen, hogy megfogja a vásárlókat. Valamibe (csomagolópapír, reklámszatyor, doboz, láda) át tudjuk átadni a vevőknek a megvásárolt terméket, hogy biztonságosan haza vihessék. Természetesen minden kisvállalkozás álma, hogy ne neki kelljen szállítania, egyenként közvetlenül minden terméket eladnia, hanem vigyék, mint a cukrot, és a megnövekedett termelésre tudjanak koncentrálni, az új termékek kitalálásra, a fejlesztésekre. Ekkor már nem maga a vállalkozó szállít, hanem megbízza ezzel a feladattal a lehető legolcsóbb, leggyorsabb, garanciát is vállaló futárt, szállítmányozót. Ez sem könnyű feladat, de nem erről akarunk beszélni, hanem, hogy mire kell itt még odafigyelni csomagolás tekintetében. Sajnos be kell látnunk, hogyha nem mi szállítjuk a saját termékeinket, akkor nem kap ugyanolyan gondos figyelmet, mint amikor mi juttattuk el a célba. Természetesen ezt várjuk el a szállítóktól, de ez a mindennapokban nem garantált. Ezért kell a külsős vállalkozások által szállításra kerülő termékek csomagolására gondosan odafigyelnünk. A gyűjtő csomagolás pontban beszéltünk erről, itt most a következőket emelnénk ki: biztonság, egymásra rakhatóság, külső feliratozás, rakodási irány, egyéb külső jelzések (pl. törékeny) fontossága, nem árt, ha messziről látható, hogy mi vagyunk a termék készítői, mert ez az egyik legnagyszerűbb és legjobban működő ingyen reklám!
Mik szükségesek, hogy mindezt biztosítani tudjuk a termékeink számára? Konzultációnk során ezeket egyeztetjük, és úgy tervezünk, hogy minimális költségek mellett maximális védelmet tudhasson termékeinek. + 1 tipp: Amikor a kisvállalkozásból nagyra növő kategóriába lépnek, ne felejtsék el az árképzésnél a megváltozott csomagolási, raktározási és szállítási költségek tényezőit figyelembe venni! Konzultációnkon erre is sort kerítünk, jelentkezzen most.
- Hol és hogyan értékesítik a termékeket?
A csomagolás tervezés során az egyik legfontosabb szempont, hogy a vállalkozás aktuális időpontjában hol és hogyan értékesítik a termékeket. Miért az aktuális időpontban? Mert ugyanaz a termék sokféle élettartam fázison megy keresztül, a kezdeti kis volumenben történő eladásoktól a későbbi már ismert és bevezetett termék fázison át gyakran tömegcikké válva. Ne felejtsük el, hogy mindig más és más szempontokat kell figyelembe venni, sokszor szükséges újratervezni a csomagolással kapcsolatos beszerzéseket is. A helyi kis piacon, ismerősök körében zajló kezdeti értékesítés, a nagykereken, kereskedőkön keresztül történő vagy az online/webshopos eladások, a szakboltokban történő értékesítés vagy a nagyáruházak polcairól történő vásárlói önkiszolgálás más-más követelményeket támasztanak a termékek csomagolásai tekintetében és különféle külső körülményeket jelentenek. Központi kérdés, hogyan adják el a terméket? Egy eladó? aki ért hozzá, és valóban eladja a terméket, nem csak átadja a vásárlónak?… Miért fontos ez? Mert ha van eladó, akkor a termék marketingjét az eladóba kell „betáplálni”, őt kell oktatni, tréningezni minden információval ellátni, amire a vásárlónak szüksége van. Hogyha nincs szakirányú eladó a termékeink mellett, akkor javarészt a csomagolás ad el, és a reklámok, online és offline kampányaink. Egy középvállalkozás mennyit tud tv reklámra és drága katalógusokra költeni? Nem sokat, de mi azt tanácsoljuk, hogy ne is költsön rá, mert az a „Nagyok” játéka. Azzal, hogy egy 20-30 mp-es kis költségvetésű reklám lemegy 1 héten át egy bizonyos csatornán jó esetben napi 2x, és azt tegyük fel, ki tudják gazdálkodni, az sajnos nem egyenlő a népszerű összes csatornán, heteken keresztül, naponta sokszor leadott nagy költségvetéssel készült reklámokkal, amik súlyos milliókba kerülnek. Az eredmény nem ugyanaz, nagyon nem! Mire fókuszáljunk inkább? Arra, hogy a termékünk mellé, adjunk maximális támogatást, akkor is, ha nincs mellette szakképzett eladó és milliós tv reklám. Hogyan tehetjük ezt meg? Úgy, hogy minden egyes termékünket olyan csomagolásban indítjuk hódító útjára, mely a legaprólékosabban kigondolt és megtervezett, átesett egy alapos piackutatáson és teljes körűen felvértezték a leghatásosabban működő marketing elemekkel. Hol tudnak ilyen csomagolást találni? Jó helyen járnak! A velünk közösen dolgozó vállalkozások tudják, hogy a közösen megtervezett csomagolásokhoz maximális marketing-tudást és elemeket építünk be. Ez a szolgáltatásunk ingyenesen jár a nálunk megrendelt egyedi csomagolásokhoz. Bővebben itt: (linket betenni) Oldalainkon és közösségi média felületeken kérésükre és beleegyezésükkel referenciaként szerepeltetjük termékeiket, így plusz ingyen reklám lehetőséghez is jutnak.
- Ki a vásárlói célcsoport?
Kiknek szánjuk a termékeinket? Férfiak, nők, gyerekek, fiatalok, idősek, vállalkozások, kicsik, nagyok, multik vagy magánszemélyek? És ők milyenek, mik a szokásaik? Milyen problémára keresnek megoldást? A mai modern marketing és a sales során olyan, minden részletre kiterjedő technikákat alkalmaznak a legsikeresebb értékesítéshez, melyek rengeteg felmérésen, teszten és tapasztalatokon alapulnak. Számít a csomagolás választásakor a célcsoport? Igen, nagy jelentősége van! Az egész értékesítési folyamatban, a fókuszban a vásárlónak kell lennie. Tudni kell kik a vevőink, mik a jellemzőik, mik a kívánságaik, mire kell oda figyelni a termékek előállításakor. A Hol és hogyan értékesítik a termékeket pontban érintettük a csomagolás-marketing jelentőségét, amit nem tudunk eléggé hangsúlyozni. A vásárló első találkozása a termékkel a csomagoláson keresztül történik. A rengeteg felmérés azt bizonyítja, hogy a mai kor emberének figyelmét 3-5 másodpercig tudjuk „elkapni”. Ennyi időnk van arra, hogy amit vizuálisan érzékel ez alatt a rövid idő alatt, olyan legyen, amin megakad a figyelme, és felkeltsük a további érdeklődését, kézbe vegye a termékünket, elkérje az eladótól vagy kiválassza a webshopban. Egy nagyon komoly kereskedőtől tanultunk ezt a valóban működő trükköt, mely sok területen igen jól alkalmazható: hogyha az eladó odanyújtja az érdeklődőnek azt a terméket, amin megakadt a szeme (3-5 mp) és az kézbe veszi a terméket, és kellemes jó érzéssel tölti el például a csomagolás érintése, mert minőségi, mert kellemes, akkor a potenciális vásárlóban kialakul egy érzés, hogy kicsit már az övé, és sokkal nagyobb arányban dönt a vásárlás mellet. Ilyenkor a terméket a csomagolásán keresztül kezdi megismerni, ezért annak továbbra is nagy jelentősége van. Konkrétan lépésenként: megszerezzük a figyelmet = olyan csomagolást tervezünk, készítünk, mely annak a célcsoportnak, pont annak a problémájára hívja fel a figyelmet. megtartjuk a figyelmet = a csomagolás textúrája, anyaga, feliratai, egyéb információi segítségével. megnyugtatjuk a vásárlót = a termék olyan csomagolásban van, mely biztonságosan védi a terméket, épségben hazakerül. Ez a legelső felmerülő aggodalom a vásárlók 80 %-nál: jó, jó megveszem ezt a terméket, de nem törik el, nem folyik ki, nem károsodik a szállítás közben? Mi ad azonnali megnyugtató választ és valóban adja is a megoldást? A lehető legjobb csomagolás. Mi az eredménye a vásárlóinkra fordított legaprólékosabb figyelemnek? A sikeres eladás. Mit is szeretnénk a termékeinkkel? Sokat eladni, visszatérő vásárlókat, rengeteg ajánlást. Hogyan tudunk mi ebben segíteni? Jelezze érdeklődését itt!
11. Melyek a konkurens termékek?
A konkurencia-figyelés folyamatos feladat, melyre nagyon változó praktikákat szoktak a vállalkozások alkalmazni. A legegyszerűbb és leggyakoribb a konkurens termékek megvásárlása, elemzése. Új termékünk csomagolásának kigondolásakor nem elég egy másik szín vagy más típusú felirat mellett dönteni. Nagyot lendítünk a termékbevezetéskor, hogyha úgy elemzünk, hogy a jó és kevésbé jó tulajdonságait alaposan mérlegeljük. A jóknál jobbnak kell lennünk, de legalább olyan jónak. A rosszakat pedig a mi termékünkkel ne adjuk a vevőinknek, sőt – nem szidva a konkurens terméket- kihasználni és a saját javunkra fordítani a figyelmet és a vásárlásokat. A termékeink csomagolásainak beszerzése során kiemelten figyeljük meg a piacon található hasonló termékek csomagolásait. Az Önöké legyen mindenképpen MÁS, egyedi, kreatív, a sorból kiemelkedő, a „szürkeségből” kiragyogó, nem összetéveszthető. Óva intenénk a csomagolás hasonlóságra való törekvéséről, mert a vásárlókból a következő reakciókat váltja ki: ez olyasmi mint… de biztos nem igazi, „csak másolat”, nem vették a fáradtságot, hogy valami mást kitaláljanak, mennyire figyelnek ezek rám… És hiába jó a termékük, ez sosem fog kiderülni, hogyha a csomagolás miatt nem is vásárolják meg. Hogyan kell konkurens termék-elemzést végezni, és eredményeit beépíteni a csomagolás-tervezésbe? Mit is tudhatnak meg abból, hogy ki a célcsoport, mik a problémáik és igényeik? A csomagolás-marketing szolgáltatásunk ezen alapszik. Piackutatás, eredmények elemzése, tesztelés, elemzés. Eredmény = sikeres, eladásokat generáló egyedi csomagolások elérhető áron. A nálunk vásárolt csomagolóanyagok árába a szolgáltatás díja beszámítható, így ingyenesen is elérhető. Részletek itt.
- Mik a környezetvédelmi szempontok?
Talán ez a téma a legritkábban kerül átgondolásra, megbeszélésre a csomagolóanyagok beszerzése során. Végre örülnek, hogy összeállt a kép, mire is van pontosan szükség, mekkora méretekben, mennyiségben, minőségben, színekben…. Mi a tervezési folyamat közben felhívjuk a figyelmet a csomagolás környezetvédelmi szempontokra, négy nagyon fontos dolog miatt. Előírások, igényes vásárlók, és a legfontosabbak a saját és gyermekeink jövője valamint vállalkozásunk pozitív megítélése miatt. Azt gondolják, hogy ez rengeteg többlet költséggel jár, nem fér bele a termék árába. A jó hír az, hogy az igényesség és a tudatos döntések, például az újrahasznosítható csomagolóanyagok használata, a környezetvédelemre és az újrahasznosításra fordított energia és költségek, busásan megtérülnek. Az igényes fizetőképes vásárlói réteg kiemelten figyeli és tudatosan választja azokat a termékeket, melyek gyártása során kevésbé szennyezik a környezetet, természetes alapanyagokból készülnek, csomagolásaik egészség- és környezet kímélőek, valamint újrahasznosíthatók. A csomagolás a legmegfelelőbb platform a környezetvédelmi üzeneteink hirdetésére, maga a termékcsomagolás is az üzenet egy része, annak anyaga, újrahasznosíthatósága, valamint a feliratok, ikonok (recycling jelzés). Hogyha termékeink csomagolásairól elmondhatjuk, hogy természetes alapanyagokból készülnek, környezet és egészségkímélőek, újrahasznosíthatók, ezt remekül lehet marketingezni, hirdetni. Minőségi magas termékérték lesz az eredménye, felkelti a fizetőképes, tudatos és igényes vásárlói réteg érdeklődését, növeli az eladásaink számát. Hogyan tudnak Önök eligazodni a különféle csomagoló anyagok ilyen irányú területein? Melyek lesznek a legideálisabb csomagolások környezetvédelmi szempontból? Segítünk eligazodni ebben is. Kérje ingyenes konzultációnkat.
◊
Mi a konklúzió? Kényelmes és biztonságos a piackutatástól a gyártásig egy partnerrel dolgozni csomagolóanyagaik megtervezése és beszerzése folyamatában.
Reméljük, hogy mi leszünk, akik Önöknek is segíthetünk ebben. Mit mondanak, akik már kipróbálták? Itt olvashatja véleményeiket.
Felkeltettük érdeklődését? További információkat, konzultációt szeretne? Írjon nekünk most!
Hogyha tetszett a bejegyzésünk, kérjük ossza meg másokkal is.
KÖSZÖNJÜK!